سئوی داخلی سایت چیست
منظور از سئوی داخلی، بهینهسازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و میخوانند، موضوع آن را درک میکنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران میشناسند. با سُوی داخلی سایت چیست بیشتر اشنا شوید
تا زمانیکه داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمیتوان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی میرسد. زمانی که کارشناسان سُو شیراز به بررسی سایتهای مشتریان میپردازند، مشاهده میکنند اغلب سایتها حتی سایتهای بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیکهای سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار میشود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود.
سئو داخلی سایت چیست و شامل چه چیزهایی است؟
سئو تکنیکال
مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او میانجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش میشود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.
سئو محتوایی
ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب الگوریتمهای گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیکهای سئوی کلاه سیاه از میان رفت.
مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال کدام است؟
در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. در زیر به برخی از مهمترین این پارامترها اشاره میکنیم:
- استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگها
- تعیین درست عناوین صفحات و بر اساس اصول سئو
- انتخاب ساختار مناسب برای لینکها
- استفاده از قالبهای رسپانسیو
- توجه به سرعت لود صفحات سایت
- ثبت نقشه سایت در گوگل
- توجه به لینکهای داخلی صفحات
برای سئو داخلی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟
محتوا به صورت مستقیم در بازاریابی و رتبه سایت اثرگذار است. گوگل طی سالهای اخیر به محتوا اهمیت زیادی داده و بارها به این نکته تاکید کرده است. الگوریتم های مختلفی مثل پاندا به جهت بررسی کیفیت محتوای مطالب تهیه شده اند. از این رو لازم است اهمیت ویژه ای برای سئوی محتوا قائل شوید.
بزرگترین عاملی که به رتبه سایت آسیب وارد میکند و گوگل آن را جریمه میکند محتوای کپی (Duplicate content) است. همچنین محتواهای بی کیفیت (Thin Content) هم از سوی گوگل شناسایی شده و برای شما امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.
برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:
- به صورت مستمر به تولید محتوای ارزشمند و مناسب در حوزه کسب و کارتان بپردازید.
- کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل مناسب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
- از عنوان و زیر عنوانهای جذاب و سئو شده استفاده کنید.
- کلمات کلیدی را به اشکال مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
- محتوا را برای مخاطب تولید کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
- هر مقاله تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در انتخاب سایر تگها هم دقت کنید.
- محتوا تنها متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید.
-
یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟
- محتوا اختصاصی و باکیفیت داشته باشد
- محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف مشخصی داشته باشد
- به صفحه Homepage لینک داده شده باشد
- به صفحه دسته بندیها لینک داده شده باشه
- عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شده باشد
آیا سئو داخلی کافی است؟
اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمیکند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی هم لازم است مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمیتوانید انتظار داشته باشید استراتژیهای سئو موفق شود. نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست میآید. در صورتیکه سئو داخلی و خارجی سایت به صورت همزمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.